Przed rozpoczęciem prowadzenia własnej działalności, należy najpierw wybrać formę organizacyjną i prawną prowadzenia jej. Następnie konieczna jest rejestracja, która składa się z następujących kroków:
- Złożenie wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG-1)
- Uzyskanie numeru REGON, czyli rejestracja firmy w urzędzie statystycznym
- Rejestracja firmy w urzędzie skarbowym dla celów podatkowych (VAT)
- Rejestracja firmy w urzędzie skarbowym ze względu na podatek dochodowy
- Rejestracja firmy w ZUS, w celu opłacania składek ubezpieczeniowych swoich pracowników
- Zgłoszenie firmy do Państwowej Inspekcji Pracy i Sanepidu, jeśli działalność będzie związana z usługami gastronomicznymi, hotelarskimi, kosmetycznymi lub medycznymi
- Zlecenie rozliczeń firmy biuru rachunkowemu lub przygotowanie się do prowadzenia księgowości na własną rękę
Ponadto, pozostają również dodatkowe kwestie, które nie są konieczne, jednak zadbanie o nie może znacznie usprawnić działalność firmy. Są to między innymi:
- Założenie firmowego rachunku bankowego
- Wyrobienie pieczątki firmowej
- Strona internetowa firmy oraz inne narzędzia promocji działalności w celach marketingowych
Zobacz także: expobonding.pl
Teraz to prościzna, można założyć przez Internet